"Проведення ранкової гімнастики в дошкількому навчальному закладі"
Одним з основних завдань дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного й духовного здоров'я дитини. Тому до режиму дня дітей дошкільного віку обов'язково входять фізкультурно-оздоровчі заходи, що сприяють зміцненню здоров'я та підвищенню розумової працездатності дітей. Одним із важливих компонентів рухливого режиму в дошкільному навчальному закладі є ранкова гімнастика.
Систематичне проведення ранкової гімнастики має позитивний вплив на організм дитини і високий оздоровчий ефект:
- підготовка організму до навантаження протягом дня;
- збудження нервової системи та кори головного мозку після сну;
- підвищення реактивності всієї центральної нервової системи;
- активізація діяльності внутрішніх органів і систем:
а. поглиблення дихання;
б. підсилення кровообігу;
в. поліпшення обміну речовин.
- підвищення емоційного та життєвого тонусу дитини;
- формування правильної постави;
- розвиток уваги тощо.
Імпульси, що поступають до головного мозку дитини під час ранкової гімнастики від усіх рецепторів - зорового, слухового, опорно-рухового, шкірного - поліпшують стан організму в цілому.
У дітей після кожного заняття зникає сонливість, виникає відчуття бадьорості, суттєво підвищується працездатність та настрій.
Окрім оздоровчого значення, ранкова гімнастика має ще й виховне. Систематичне її проведення формує у дітей звичку щодня робити фізичні вправи, організовано починати свій день, узгоджено діяти в колективі, бути цілеспрямованим, уважним, витриманим. Варто зауважити, що щоденне виконання певних комплексів фізичних вправ сприяє:
- удосконаленню рухових здібностей дітей;
- розвитку таких фізичних якостей, як сила, спритність, гнучкість;
- поліпшенню роботи координаційних механізмів;
- набуттю знань з фізичної культури.
Ранковою гімнастикою в дошкільних навчальних закладах діти починають займатися з дворічного віку. У дошкільних навчальних закладах загального типу її проводять щоденно перед сніданком.
Медичний контроль проведення ранкової гімнастики
Медична сестра дошкільного закладу контролює умови проведення ранкової гімнастики:
- температуру повітря;
- режим провітрювання;
- санітарно-гігієнічний стан приміщення, де проводять ранкову гімнастику;
- одяг та взуття дітей, вихователя, інструктора з фізичної культури, музичного керівника.
Окрім того медична сестра спільно з вихователем-методистом здійснює контроль за фізичним навантаженням під час виконання комплексів вправ дітьми та дотримуванням індивідуального підходу до дітей, які мають ослаблене здоров'я і потребують певних обмежень у виконанні динамічних вправ.
Основною вимогою до ранкової гімнастики в літній період є проведення її на свіжому повітрі - на майданчику, захищеному від вітру. У зимовий період - у добре провітрюваному приміщенні (фізкультурній, музичній залах, групових кімнатах) за температури повітря не нижче ніж +17-18 градусів.
Дуже важливо створити гігієнічні умови в приміщенні та на майданчику, подбати про відповідний одяг і взуття дітей, підготувати фізкультурне приладдя. Для того щоб підвищити опірність організму дітей до несприятливих кліматичних умов, їхній одяг під час виконання вправ має бути легким.
Комментарии
Отправить комментарий