"Проведення ранкової гімнастики в дошкількому навчальному закладі"

Одним з основних завдань дошкільної освіти є збереження та зміцнення фізичного й духовного здоров'я дитини. Тому до режиму дня дітей дошкільного віку обов'язково входять фізкультурно-оздоровчі заходи, що сприяють зміцненню здоров'я та підвищенню розумової працездатності дітей. Одним із важливих компонентів рухливого режиму в дошкільному навчальному закладі є ранкова гімнастика.
Систематичне проведення ранкової гімнастики має позитивний вплив на організм дитини і високий оздоровчий ефект:
- підготовка організму до навантаження протягом дня;
- збудження нервової системи та кори головного мозку після сну;
- підвищення реактивності всієї центральної нервової системи;
- активізація діяльності внутрішніх органів і систем:
а. поглиблення дихання;
б. підсилення кровообігу;
в. поліпшення обміну речовин.
- підвищення емоційного та життєвого тонусу дитини;
- формування правильної постави;
- розвиток уваги тощо.
Імпульси, що поступають до головного мозку дитини під час ранкової гімнастики від усіх рецепторів - зорового, слухового, опорно-рухового, шкірного - поліпшують стан організму в цілому.
У дітей після кожного заняття зникає сонливість, виникає відчуття бадьорості, суттєво підвищується працездатність та настрій.
Окрім оздоровчого значення, ранкова гімнастика має ще й виховне. Систематичне її проведення формує у дітей звичку щодня робити фізичні вправи, організовано починати свій день, узгоджено діяти в колективі, бути цілеспрямованим, уважним, витриманим. Варто зауважити, що щоденне виконання певних комплексів фізичних вправ сприяє:
- удосконаленню рухових здібностей дітей;
- розвитку таких фізичних якостей, як сила, спритність, гнучкість;
- поліпшенню роботи координаційних механізмів;
- набуттю знань з фізичної культури.
Ранковою гімнастикою в дошкільних навчальних закладах діти починають займатися з дворічного віку. У дошкільних навчальних закладах загального типу її проводять щоденно перед сніданком.

Медичний контроль проведення ранкової гімнастики
Медична сестра дошкільного закладу контролює умови проведення ранкової гімнастики:
- температуру повітря;
- режим провітрювання;
- санітарно-гігієнічний стан приміщення, де проводять ранкову гімнастику;
- одяг та взуття дітей, вихователя, інструктора з фізичної культури, музичного керівника.
Окрім того медична сестра спільно з вихователем-методистом здійснює контроль за фізичним навантаженням під час виконання комплексів вправ дітьми та дотримуванням індивідуального підходу до дітей, які мають ослаблене здоров'я і потребують певних обмежень у виконанні динамічних вправ.
Основною вимогою до ранкової гімнастики в літній період є проведення її на свіжому повітрі - на майданчику, захищеному від вітру. У зимовий період - у добре провітрюваному приміщенні (фізкультурній, музичній залах, групових кімнатах) за температури повітря не нижче ніж +17-18 градусів.
Дуже важливо створити гігієнічні умови в приміщенні та на майданчику, подбати про відповідний одяг і взуття дітей, підготувати фізкультурне приладдя. Для того щоб підвищити опірність організму дітей до несприятливих кліматичних умов, їхній одяг під час виконання вправ має бути легким.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога