ЧИМ ЗАЙНЯТИ ДИТИНУ ВВЕЧЕРІ? 14 СПОКІЙНИХ ІГОР

Створити атмосферу спокою й розслаблення допомагають і легкі, ледь чутні запахи. Для цього в аромалампу додайте всього одну-дві краплі масла, наприклад мандаринового. Теплий цитрусовий аромат добре освіжає повітря, заспокоює, позбавляє нервового напруження. Відмінно позбавляє стресу запах м’яти, — він освіжає й бадьорить. Але не варто використовувати його, якщо дитині ще не виповнилося шести років, і краще не робити це перед сном.

Якщо ж дитина алергік, і ви не наважуєтеся використовувати ароматичні масла, покладіть у дитячу подушку невеликий полотняний мішечок з коренем валеріани або прикріпіть його до узголів’я ліжка, — це допоможе малюкові спати спокійніше.

Перед сном можна зробити малюкові масаж, послухати разом тиху мелодійну музику із записами шуму моря або звуків дощу. Згадайте всі радості минулого дня, пофантазуйте, як може минути наступний. Яким би чудовим не був дитячий садок, які б професіонали в ньому не працювали, ніхто не допоможе вашій дитині краще, ніж ви. Якщо малюк твердо знатиме, що наприкінці гучного дня на нього чекає відпочинок з вами, восьма година в садку не буде для нього такою довгою.

ЮНИЙ МЕТАЛІСТ

Вам знадобиться коробка канцелярських скріпок. Насипте їх на стіл. За сигналом ведучого 2–4 суперників збирають ланцюг за допомогою скріпок. Переможцем є той, хто за певний час збере найдовший ланцюжок зі скріпок.

ПОПЕЛЮШКА

Вам знадобляться:

насіння квасолі, гарбуза;
великі макаронні вироби і т. ін.
Усе насіння перед грою змішують і розподіляють на однакові купки відповідно до кількості гравців. За сигналом ведучого учасники гри повинні розсортувати все насіння у різні купки. Перемагає перший, хто впорався із завданням.

Ускладнення. Провести конкурс із зав’язаними очами; улаштувати командне змагання.

ДЕ БУДИЛЬНИК?

Усі діти залишають кімнату. Хто-небудь ховає великий будильник, що голосно цокає. Діти повертаються й шукають його. Якщо хтось знайшов його, то шепоче на вухо ведучому, де будильник і мовчки сідає на підлогу. Дитина, яка залишилася стояти останньою, розважає всіх дітей — співає або читає вірш.

Порада. Для маленьких дітей будильник краще поставити на блюдце або щось металеве, щоб його було краще чутно.

ОБМІН ОДЯГОМ

Діти утворюють коло й уважно дивляться на одяг одне одного, намагаючись запам’ятати, хто в що одягнений. Потім лічилкою вибирають ведучого. Він виходить за двері. Декілька дітей міняються одягом і кличуть ведучого. Він повинен визначити, на кому надягнені чужі речі й кому вони належать.

ВЗУТТЄВИЙ САЛАТ

Вам знадобляться:

багато пар взуття;
рушник.
Діти сідають за столом, закритим папером або клейонкою. Кожний кладе свою туфельку або черевик на стіл. Потім діти по черзі підходять до столу із зав’язаними очами й намагаються знайти на дотик своє взуття.

Ускладнення. Для дітей старшого віку — шукати своє взуття на столі всім водночас.

ВІДГАДАЙ ЗА ГОЛОСОМ

Діти шикуються у ряд. До них спиною сідає ведучий і поруч помічник (краще дорослий). Помічник підкликає дітей по одному, не називаючи імен. Діти за спиною ведучого голосом зображують яку-небудь тварину. Ведучий повинен відгадати, хто це. Якщо відгадав — діти міняються місцями.

ЗЕМЛЯ. ПОВІТРЯ. ВОДА

Діти утворюють коло. Ведучий ходить перед ними й, указуючи на кожного по черзі, говорить: «Вода, земля, повітря.» У будь-який момент він може зупинитися. Якщо ведучий зупинився на слові «Вода», то дитина, на яку він указав, повинна назвати рибу, плазуна або тварину, яка живе у воді. Якщо названо «Земля» — потрібно назвати того, хто живе на землі. Якщо названо «Повітря» — того, хто літає.

ЩО В СКРИНІ?

Заздалегідь готують скриню (коробку), заповнену різними речами. Кожний із гравців засовує руку в скриню (підглядати заборонено!), намацує будь-яку річ і говорить, що це, а потім дістає — для перевірки.

МАЛЮЄМО ПО ПАМ’ЯТІ

Для будь-якої кількості гравців. Перший із них малює на дошці або мольберті будиночок. Наступний гравець запам’ятовує малюнок, потім заплющує очі, повертається навколо себе й, не розплющуючи очей, домальовує до будиночка віконце, двері, трубу або птаха на даху.

Що за малюнок утвориться зрештою?

МЕТКЕ ОКО

Учасникам гри пропонують розглянути яку-небудь банку, миску або каструлю. Брати до руки не можна. Потім слід узяти аркуш паперу й спробувати вирізати кришку для банки так, щоб вона точно збіглася з отвором банки. Перемагає той, у кого кришечка точно збіжиться з отвором банки.

ЧИ ПОДОБАЮТЬСЯ ТОБІ ТВОЇ СУСІДИ?

Діти утворюють коло, ведучий — у центрі. Він запитує всіх по черзі: «Чи подобаються тобі твої сусіди?». Якщо комусь не подобаються, ставить запитання: «Які сусіди тобі потрібні?». Гравець повинен назвати або імена, або якусь ознаку, що має бути у його нових сусідів. Наприклад: «Мені потрібні сусіди в джинсах!» — тоді всі, хто в джинсах, міняються місцями, двоє з них сідають на місця колишніх сусідів. Ведучий також може займати місце, що звільнилося. Кому стільця забракло, той стає ведучим, і гра починається спочатку.

ДОБРИЙ ДЕНЬ!

Грають діти по черзі. Потрібно рахувати одне за одним від одного нескінченно (скільки вийде), але замість чисел, що закінчуються на три або діляться на три, слід говорити «добрий день». Тобто перший говорить «один», другий — «два», третій — «добрий день», четвертий — «чотири», п’ятий — «п’ять», шостий — «добрий день» і т. ін. Той, хто помилився, залишає гру, поки не залишиться один переможець.

БАБУСЯ ПІШЛА НА БАЗАР І КУПИЛА…

Грають діти в колі. Ведучий починає: «Бабуся пішла на базар і купила стару кавомолку» і показує, як вона молотиме каву (правою рукою крутить уявлювану ручку кавомолки). Дитина поруч повторює ті самі слова й теж починає крутити ручку і т. ін. по колу. Коли всі долучаються до гри, чергу знову доходить до ведучого. Він показує наступний рух: «Бабуся пішла на базар і купила стару праску» (гладить лівою рукою, не припиняючи молоти). Наступні кола: бабуся купила стару швейну машинку (натискати ногою на педаль), крісло-гойдалку (погойдуватися) і нарешті, годинник із зозулею («Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку»»). Необхідно виконувати всі дії водночас.

КОРОЛЬ ТИШІ

«Король» сидить на стільці. Решта гравців утворюють півколо за декілька метрів від нього, таким чином, щоб добре його бачити. Жестом руки «король» викликає одного із гравців. Той підводиться і безшумно йде до «короля», сідає біля його ніг, щоб стати «міністром». Під час цього переміщення гравець уважно слухає. Якщо гравець видав хоч найменший шум, «король» повертає його на місце жестом руки.

«Король» сам повинен мовчати. Якщо він що скаже, його відразу «скидають із трону» і заміняють «першим міністром», який займає своє місце в цілковитій тиші, продовжує гру (або стомлений «король» повідомляє, що він повинен бути замінений і запрошує «міністра» на своє місце).

ЦЕ — МІЙ НІС

Гравці утворюють коло. Ведучий починає, говорячи своєму сусідові ліворуч: «Це — мій ніс», але водночас торкається свого підборіддя. Сусід повинен йому відповісти «Це — моє підборіддя», показуючи на свій ніс. Почувши правильну відповідь, він повертається до свого сусіда праворуч і говорить йому: «Це — моя ліва ступня», показуючи йому праву долоню. Його сусід повинен відповісти: «Це — моя права долоня», указуючи на свою ліву ступню і т. ін. Слід завжди показувати частину тіла, відмінну від тієї, про яку йдеться.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога